Smeh yoga ima uticaj na kortizol i serotonin

Smeh Yoga ima uticaj na kortizol i serotonin | Poliklinika Badawi

Smeh yoga ima uticaj na kortizol i serotonin

Smeh yoga ima uticaj na kortizol i serotonin

Smeh Yoga ima uticaj na kortizol i serotonin. Deluje kao povratna sprega u našem organizmu. Smeh yoga vežbe balansiraju  nivo hormona sreće i stresa,što se više smejemo nivo kortizola će biti niži, a nivo serotonina veći.

Šta je kortizol?

Kortizol je hormon stresa. Stvara se u  nadbubrežnoj žlezdi.  Njegov nivo se povećava u stresnim stanjima. Kortizol utiče na kardiovaskularni aparat, imunitet, mišićnu masu i drugo. Smeh vežbe smanjuju kortizol u organizmu.

Šta je serotonin?

Serotonin je hormon sreće, on se stvara u mozgu i crevima, pomaže nam da se osećamo srećno, zadovoljno i relaksirano. Nizak nivo serotonina izaziva u nama iritabilnost, razdražljivost, smanjenje pažnje.

Kako smeh utiče na nivo kortizola i serotonina?

Uticaj smeha – kada smo zgrčeni u stanju emocionalnog ili fizičkog stresa mi brzo i plitko dišemo. Vežbama Smeh Yoge pomažemo da dođemo do fizičkog olakšanja, opuštenosti, osećaja zadovoljstva, smirenosti i sreće. Što znači da je smeh važan za fizičko olakšanje, opuštenost, zadovoljstvo, smirenost i sreću.

Tokom smejanja aktiviraju se neuronski putevi emocija, radosi i veselja, dovodeći do poboljšanja raspoloženja , što nam pomažu u ublažavanju reakcija na stresne situacije. Tako se u našem organizmu oslobađa manje kortizola, a povećava nivo serotonina. Smeh može promeniti aktivnosti hormona sreće, serotonina i smanjenje nivoa hormona stresa, kortizola. Smeh Yoga u tome izvesno pomaže.

Smeh kao antioksidant

Smeh deluje kao antioksidant na stres, zato je najbolji prirodni alternativni lek za stres. Smeh vežbama smeh postaje antioksidant, jer smeh vežbe povećavaju nivo kiseonika u organizmu, poboljšavaju cirkulaciju. Sve to utiče na oslobađanje od štetnih materija.

Smeh yoga vežbe nam pomažu da izađemo na kraj sa naletom destruktivnih emocija. To radimo zbog razvijanja imuniteta, protiv unutrašnjeg vrtloga koji izazivaju strah, panika i slično.

Poruka za Vas

Smeh vam pomaže da pozitivnije reagujete na stres, tj. da smanjite delovanje loših hormona na vaš organizam. Sami treba da izaberemo kako ćemo reagovati na životne okolnosti, da li ćemo koristiti smeh ili panku, anksioznost. Istraživanja su pokazala da ljudi koji se smeju lakše prevazilaze životne teškoće. Smeh yoga vežbe nam pomažu u balansiranju emocija.

Slobodno vreme iskoristite u korist vašeg zdravlja, smejte se pomoću smeh yoga vežbi.

Kiskároly Erzsébet

Terapeut holističke ordinacije

LAUGHTER YOGA LEADER
Holistička ordinacija Poliklinike Badawi

062 82 72 478

Podelite

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

nine − five =